onsdag 21 oktober 2009

Jag mår bra!

En vän till mig sedan många år har en tatuering på fingret... Ett enda ord som betyder så mycket.



Det är ett enkelt litet ord som vi lever i dagligen, som vi egentligen tar för givet. Varför stannar vi inte bara upp i vårat "nu", och tänker efter lite.




  • Vad vill just jag göra?

  • Mår jag bra över att jäkta mellan jobbet och hemmet?

  • Mår jag bra i min relation?

  • Vad kan jag förändra i mig som gör att jag skulle må bättre?

Jag har så långt tillbaks ställt upp för så många andra att jag tidvis har nonchalerat mitt eget välfinnande.


Man fick sig en tankeställare i och med skillsmässan förra året.


När allt landat så satte jag mig ner och funderade... Inte för att jag kom på så mycket. *ler* Men jag tänkte i alla fall.


Jag gör nu saker som får mig att må bra. Säger ifrån till saker som jag känner att jag inte orkar med. Detta gör att jag stärker mig som person. Jag känner att jag växer som människa.


Min kompis tatuering är ett enda ord... Ibland använder jag ordet till att sucka över det och ibland för att hylla det. Men ordet finns med oss dagligen.


Ta och tänk efter ni oxå...


Ordet är "Livet"

4 kommentarer:

Laila sa...

Det är bra att våga säga nej till saker som man inte orkar med! Det är inge kul att göra saker som tär på en och inte får än att må bra.

Mycket tänkvärda ord, Karin! Du är en klok kvinna!

Livet är så kort ändå...

Tussemaja sa...

Med ålder kommer visdom... man inser vad man klarar av och vad man vill i stället för att göra allt för alla andra. Livet är inte så tokigt om man behandlar det på rätt sätt. Kram!

Anna sa...

Hej,
Jag hittade hit via Lailas blogg och jag instämmer i att det är kloka och tänkvärda ord du skriver.

Jag försöker hela tiden leva efter devisen: Livet är här och nu.

Hälsningar Anna

Sofie sa...

Du är klok du...