torsdag 1 november 2007

Barnkalas...

När jag var liten och fick inbjudan till barnkalas så var det hem till någon på fika. Ibland oxå lite lekar såsom sätta svans på grisen, äta äpple från ett snöre som hängde i en dörröppning med händerna på ryggen...

...Nu verkar det vara andra tider...

Min yngsta dotter var igår på ett kalas som var i Uppsala. Kanske inte någonting konstigt med det, men nu var de inte hemma hos någon, utan var på Uppsala lasergame.
De fick alltså springa omkring i mörkret med västar på sig och leka "krig".
Har själv gjort det en gång och så stukade jag fotleden det första jag gjorde, men kul var det... *ler*

Hon hade hur roligt som hellst, men man blir allt lite avundsjuk på alla roliga kalas som barnen går på.
Det är maskerader, kalas i badhuset, kalas i en stor lokalbyggnad som är full av hoppborgar...
Åh, vad jag önskar jag var barn idag!
Kram Karin

4 kommentarer:

Miapuh sa...

tjoho

japp vi får ha kalas :D

Nu rusar jag till mässan,
kramis kramis

Laila sa...

Jo det skulle nog vara kul att få vara med om allt sånt. Samtidigt blir jag lite rädd för att det kanske blir att den ena ska vara värre än den andre... För det är ju trots allt inte helt billigt.
:-\

Miapuh sa...

Tjoho!
såklart skall glitter på granen, haha den trötte hade missat det :)

Bakgrunden till tjejen om du menar de brunaktiga har jag moffat, de andra är papper :)

Läget med dig i dag?
kramis Mia

Miapuh sa...

Tjoho!
läget i dag ? du tillhör en av dem jag måste fjäska med haha..
kramis Mia & hajarna