lördag 2 juni 2007

Jag är kanske en idiot?!

Hej!

Jag satt just och funderade på hur olika människor är rädda för olika saker.
Min man gillar inte sjukhus, medans jag min idiot älskar sjukhus och skulle mer än gärna ligga kvar om möjlighet gavs.

Nu är det dock så att jag brukar dröja nästan alldeles för länge innan jag söker läkarvård, men det är ju en annan sak... Jag utnyttjar inte systemet som så många andra tycks göra. Söker läkare för att de har snuva etc.

Nu är en nära person till mig på sjukhuset, åkte in med ambulans i natt. Han gör allt för att få komma därifrån. Som tur är så håller läkarna honom kvar och vill röntga hjärnan på honom. Själv förstår jag inte hur man vill därifrån...

Tycker att mina tankar är lite spooky, egocentriska kanske, men känner att jag vill skriva av mig lite. Det är okey att ni tycker att jag är helt sjuk i huvudet, men va 17... That's me!

Jag förstår inte hur en människa som lyckats hamna på sjukhus pga vissa omständigheter inte vill att läkarna (när de för en gång skull tar det som hänt på allvar) ska kontrollera vad som är fel!
Varför är vissa personer rädda för att höra varför saker och ting händer med deras kropp?? Förhoppningsvis så kan man ju åtgärda felet, om det nu visar sig vara något fel. Även förhindra att saker och ting blir värre än vad de är...

Nåväl, för denna persons skull så hoppas jag att undersökningarna går fort så att han får komma ut från sitt egna fängelse... För en gnutta fobi för sjukhus ÄR ett fängelse!

Kram kram...

2 kommentarer:

Sollan sa...

Ja, det är ju jättebra att de vill kolla upp vad det är. Kanske är det rädsla att få veta något man inte vill veta som gör att "syns det inte så finns det inte, ta bort mig härifån fort" rädslan kommer fram??!Kramen

Laila sa...

Nog för att jag visste att du var tossig, men... *skakar på huvudet*

Så mycket som jag varit på sjukhus för mitt knä. No way! Aldrig där i onödan. :-)