tisdag 26 juni 2007

Äntligen sommarlov!!!

Vad ska jag säga?!
Jo, jag vet att jag inte varit så aktiv här på min blogg, fast nu är jag då här igen.
En hel del som har hänt och inte hänt *ler*
Min sista tenta inför sommarlovet är avklarad. Däremot så fick jag den värsta panikångesten den här gången *suck*
Jag vet att jag inte har hunnit plugga ordentligt eftersom mycket har snurrat i huvudet på mig i och med husköp och nu kommande husförsäljning. Men jag har försökt i alla fall.
På vägen in med pendeln till skolan så känner jag att ingenting finns kvar av det som jag var så säker på dagarna innan. Tårarna börjar tränga fram och jag måste anstränga mig för att hålla dem tillbaka.
Träffar Saga och Yvonne på fiket innan tentan och jag sitter där med min panikångest som jag försöker hålla i schack...
De kommenterar till och med att de aldrig varit med om att jag varit så tyst tidigare någonsin...

Vad säga?! Panikångest inför en tenta... Jag är van, har haft det hela min grundskolgång. Fast jag trodde att jag kuvat den något i och med detta halvåret... Men icke!!!
Sitter på tentan och känner frågorna komma om vad jag egentligen gör där... Jag kan ju ingenting så varför låtsas... Jag skriver en del, men känner att jag får MAX 20poäng... inte tillräckligt för att få ett G i betyg *suck*
Jag tar mig ut från salen efter 2½timmar. När jag kommer ut från salen så börjar tårarna komma och jag börjar snyfta som en liten skolflicka som slagit upp knät. Stora krokodiltårar rinner längs mina kinder och en lätt huvudvärk börjar göra sig gällande!
*f-n*
Typiskt att sista tentan innan sommarlovet skulle gå åt helvete.
Samtidigt så är det kanske bra att ha sommaren på sig att plugga!
Omtentan är den 31.a Augusti... Samma dag som vi ska flytta *lyckat* *suck*


Nåväl, det om det!


Igår var jag över till en kurskamrat som ska gifta sig i sommar. Hon ville ha lite hjälp med bröllopsprogrammen. Framsidorna alltså!

Så jag for dit igår med embossingpulver, stämplar, embossingpenna och vattenstämpeldyna. Detta resulterade i att vi gjorde 50 framsidor och även små namnkort!
Jag har tom skrivit på ryska *skratt* Det ni!
Hon hade fixat en mycket god pastasallad med kyckling (och jag som inte är förtjust i pastasallader). Till efterrätt så blev det en otroligt smakrik vattenmelon, glass, godis och så delade vi en flaska "fake" champagne.

Klockan ett kom jag hem i natt...


3 kommentarer:

Laila sa...

Jag lider så med dig att det skulle gå åt pepparn med provet!
Jag hoppas verkligen du hinner plugga upp dig innan tentan, trots alla flyttbestyr.

Visst är det kul att ha mysigt samtidigt som man pysslar. Jag hoppas hon vart nöjd med resultatet. :-)

Anonym sa...

Man kan inte alltid ligga på topp, utan det är bara till att bryta ihop och gå vidare. Gräm dig inte över detta utan njut av sommarlovet och den kommande flytten. kram monika

netha sa...

Du klarar det nästa gång, nu kan du i lugn och ro i sommar läsa lite och sedan skriver du om. Usch jag sådana tomhändelser är inte skojiga. Men som Monica säger Bryt ihop och glöm och gå vidare.
Va kuligt att pyssla och ha trevligt de behöver vi alla.
Tack för gullig kommentar från min blogg.
Kramis