fredag 21 december 2007

Julafton närmar sig!

Julen är snart här och med den alla härliga jultraditioner.
Jag älskar mörkret och att se hur det lyser från alla julgranar och ur alla fönster.
Det ser så härligt varmt och välkomnande ut överallt!

Jag har nu hunnit med att göra
  • Rödkål
  • Brunkål
  • Lussebullar
  • Chokladkola
  • Knäck
  • Lakritskola

Åh vad jag tycker att julen är härlig.

Nu har jag snart en julskinka att koka och att griljera och då även Grönkål att göra.

Vad har ni andra för härliga jultraditioner och vad har ni på julbordet för delikatesser??

kram Karin

6 kommentarer:

joggemia sa...

Men oj, vad du är duktig! Någon kål har jag aldrig gjort. Det jag hunnit med/velat göra är lussebullar, pepparkakor, skinkan, ris a´la malta. Ska göra knäck och en ny sorts julgodis imorgon.

Håller med dig om att det är så mysigt i alla fönster nu....

Kram Mia

~:Johanna:~ sa...

Oj oj oj vad du är duktiga. Själv så höll jag i granen idag när sambon sågade ner den. Jag la fram lite juldukra och pyntade lite igår, annars har jag inte gjort så mycket.

Hoppas att du får en riktigt trevlig jul och att vi ses den 29:e

Kram Johanna

joggemia sa...

Glömde ju en sak....att önska en God Jul & Gott nytt år!

Kram!

Monkan sa...

God jul min vän
kram Monika

Miapuh sa...

GOD JUL :)
oh har du gjort riktigt brunkål såååååå gott :)

kramis o ha de bäst

Anonym sa...

Hoppas du fick en bra julafton med massa med mat och godis.
Här blev det köttbullar, sill, skinka jansson, inlagd strömming, prinskorv, rödbetssalllad mm mm