tisdag 14 augusti 2007

I går...

...så träffade jag en tjej från en yahoolista som jag är med i. Vilken härlig tjej och underbar dotter hade hon oxå.
Jag tog med mig tjejerna och vi alla fem tog en 5timmar lång tur på Skansen. Vilken otroligt härlig dag vi fick!
Här kommer nu lite bilder. Detta är på mina två döttrar som båda visar sin bästa sida *ler*Visst är det här en otroligt härlig bild?! Det är Laila som jag har tagit efter med att ta närbilder. (Fast det blev inte så många fler *skratt*När vi kom till Lemurerna så hade de satt upp sig på rad för oss, visst är de vackra!Så kom vi ju då oxå till Älgens hägn. Han var en aning trött kan man väl säga, men vem skulle inte vara trött om man hade åskådare varje dag?! *stackare*
Så har vi ju då min DOTTER... Hmmm, vet ni vad knasbollen gjorde?! Jo, hon tappade ner sin ena sko i älghägnet... Mina tankar började ju snurra... Ska jag låta henne ta sig hem med en sko?! Köpa nya?! Vad göra, vad göra!!! Jag kom på att varför inte ringa till Skansen... (Hade ju en karta och där stog mycket riktigt ett telefon nummer. Jag ringde dit och blev kopplad vidare och så fick jag förklara situationen *hmmm*
De skickade dit en viltvårdare som hämtade upp skon! (VARFÖR ska min dotter vara lik mig?! Det hade lika gärna kunnat vara jag som tappat skon, såsom Laila glatt påpekade då jag berättade för henne *hmmm*)
Björnen satt lugnt och fint i en grop som en "gudfader" (Inte för att gudfadern skulle sitta i en grop, men ni förstår nog liknelsen... Hoppas jag för jag vill inte förklara *skratt*) Här har ni hela drösen! Fick fixa in dem i tåget för att de skulle kunna fotograferas *hi hi*

Vi hade en härlig dag och barnen somnade ovaggade på kvällen!

Kram Karin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hade också velat vara med p åer träff. Verkar ju hända lite då ;-)

kram am

Frusvea sa...

Härliga foton på er allihopa :) Och jag är så jätteavis på din träff - önskar jag kunde varit med *snyftar lite* Men det är roligt att läsa att ni hade det så trevligt. Hoppas du kramade ML hårt från mig !!!
*kram*