söndag 22 juli 2007

Borta bra men hemma bäst!

Det är väl så det heter väl?! *ler*

Nu har jag varit iväg till mina föräldrar i två veckor och hemma i några dagar.
Mina föräldrar har bara modem och då har jag inte velat sitta ute på Internet för att uppdatera bloggen!

Men nu har ni mig här igen *ler*

Tjejerna hade redan varit en vecka själva hos mina föräldrar så det var ett härligt återseende.
Självklart så fick jag lite svår abstinens vad gäller pyssel så jag tog och lärde mig vika pappersblommor. Gjorde ett kort till Amanda. Hade dock inte de bästa förutsättningarna, men det duger väl hoppas jag! Det är ju alltid kul att lära sig lite nya tekniker!
Barnen var ner till sjön och badade varje dag och en dag var det så gott som storm nere vid sjön.
Det blev några härliga badbilder på dem.Tror att det var rätt så kallt så jag höll mig på land medan de roade sig i vågorna!
Istället för att vara i vattnet så hjälpte jag barnen med att bygga borgar och vägar för vattnet att ta sig fram i. Hände ju också att jag grävde ner deras fötter och så lät vi vågorna gräva fram fötterna igen *ler*
Amanda var oftast upp relativt tidigt medans Josefin gärna sov så länge som möjligt. Till slut så fick jag ta och ställa mobiltelefonen på väckning så att hon också kom upp i tid. En dag då jag skulle till och väcka henne så var hon arg som ett bi och jag sa att hon ju inte behövde vara arg på mig.
-Jag är inte arg på dig mamma.
-Vem eller vad är du arg på då?
-Jag är arg på morgnarna eftersom de kommer så tidigt på dagen!
Hmmm, vad ska man svara *ler* Ja kan nog hålla med henne där *skratt*

Vi var iväg och handlade i Örebro någon gång där vi fick tag på dessa vackra löständer... Känner ni igen mig?Josefin fick bli en härlig kanin istället.... Min bror bjöd oss på en härlig restaurang som låg nere vid vattnet en kvart från där de bor. Men först så var vi över till dem för att se hur deras blivande hus ser ut.
Amanda och Rasmus träffade på några trevliga människor som lät dem åka upp på en liten vattenscooter tur.
Efter maten så blev det bad för barnen. Solen sken som bara den och vi njöt alla av värmen.

Vi hade en riktigt trevlig kväll och var bra trötta då vi väl var hemma igen!

Jag och far min var ut några gånger i skogarna runtomkring och plockade stora mängder med kantareller. Det slank med några taggsvampar och några karljohan också. Svamp är väl gott?! *ler*

När jag väl kommit hem till Bålsta igen så blev det ett bak med stora sega chokladmaränger... *mums* ;0)

Ha det gott!

Kram från mig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ser ut som om ni har haft det himla mysigt. Och så mycket svamp.... jag vill också ha.
tror det finns de i min familj med som instämmer i Josefines kommentar

kram am

Anonym sa...

Hej gums och välkommen hem igen !
vilka härliga bilder du satt in ! Huset som din brorsa håller på med går inte av för hackor precis....gulp.... du, dom där marängerna...kan du skicka en bunt upp hit ??? hi hi
ha en underbar fortsatt sommar
kram Monika

Annika kort & gott sa...

Visst är det härligt att komma hemifrån ett tag, men alltid lika härligt att komma hem igen!

Chokladmarängen ser verkligen läckra ut, såg på programmet Leila bakar förra veckan att hon gjorde sådana.
kram Annika

Sollan sa...

Vilka härliga sommarbilder!! Och du, snyggt kort!! Du får visa mig hur man viker pappersblommor. Så snyggt ju!!!
Ha det gott!! Kramen