måndag 29 oktober 2007

Helgen har varit full!!!

Inte jag alltså *skratt*
Jag har inte ens så mycket som luktat på någon alkoholhaltig dryck *ler*

I fredags så hade jag en tenta att ta hand om...
Gick väl lite sisådär om jag ska vara ärlig!

Därefter så träffade jag Mia inne i stan och vi letade oss till en butik inne i stan som heter essencefabriken. Jag har länge, länge länge varit ute efter lakritsstång efter att de slutat sälja dem på Apoteket.
Nu till sist så lyckades jag hitta den viktigaste ingrediensen till min underbart goda lakritskola *ler*

Vi tog en fika och jag berättade för Mia att jag tycker att hon utvecklats mycket sedan jag första gången såg hennes kort. Och att hon ska vara glad över det.

Väl hemma igen så blev det ju till att sätta igång med lakritskolan... som tog slut nu i söndags *skratt*

Lördag
Jag skulle ha åkt med Laila till Karlstad och mässan där, men flickstackaren blev dyngförkyld :0( så det bidde inte riktigt så...
Istället så nämnde jag detta för min älskade man och han sa att jag ju kunde ta bilen själv... Sagt och gjort... Pratade med Marie (sockergrynet) om hon ville hänga på. Och det tackade hon inte nej till.
Det bar iväg hemifrån klockan 07:00 på morgonen och klockan 07:30 hämtades Marie upp i Enköping.

Trodde att vi skulle stå och hänga på dörren vid öppnandet, men tji fick vi.
Vi blev väl ca en halvtimme sena... Och då var det bara att ställa sig i första kön... hÄnglar och stÄnglars "Tittkö". Vi stog väl i en halvtimme innan vi ens fick se en glimt av de vackra stämplarna.
Hade ju med två köplistor oxå. Som tur är så fick jag tag i allt som skulle handlas.
Efter att ha stått i tittkön så var det dax att ställa sig i betalkön *suck*
Det tog väl ca 1-1½timmar innan vi ens hade gått från första butiken...
Träffade Anna-Karin, en tjej från en yahoogrupp som jag är med i. Riktigt roligt att träffa henne, trevlig tjej... Får väl se om hon tyckte detsamma om mig *skratt*

Sedan vandrade vi omkring mellan utställande butiker och hittade mycket smått och gott.
Träffade oxåJessica (Tussan) som vi bytte några ord med.

När vi kände oss redo att vandra vidare (Efter att jag hade lyckats tappa en nyinköpt distress refill i golvet och jag skurit mig i handleden på glaset, samt färgat golvet gul-grönt) så satte vi oss i bilen och tog oss hemåt igen!
Trötta men tillfreds!

Vi hade en underbar dag och att ha ett bilsällskap som man träffat bara en gång tidigare, men som jag hade så otroligt trevligt och roligt med så gick bilresan smidigt hela vägen hem.
Både jag och Marie satt och skrattade samt fällde varsin tår på vägen *skratt* Vi skrattade vissa stunder så att tårarna sprutade!

Söndag
Saga kom över på morgonen och vi satte oss och gjorde klart vårat grupparbete som ska in på tisdag senast.
Vi var klara klockan 19:00 och då hade vi suttit i ca8-9 timmar...

Då satte jag mig i bilen med barnen och åkte ner till deras mormor och morfar. Tjejerna hade längtat så mycket efter dem.
Så nu är jag barnfri tills på onsdag.
Jag kom väl dit ungefär 20:30 och då stöp jag i säng.

Måndag
Klockan 03:30 gick jag upp nu i morse och åkte hemåt klockan 04:00.

Var hemma igen vid 06:30 och då bytte jag om och gjorde mig i ordning och for till jobbet med bussen som gick vid 7 i morse... He he he...

Tror jag e trött ikväll!!!
Kram Karin

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tror också att du kommer vara trött i kväll! Tack för en underbart trevlig resa! Träffas måste vi göra snart igen.

Vad ska du hitta på för spännande nu när du och mannen är alldeles ensamma hemma? Måla kort i sängen kanske?!! ;-) *fnissar*

KRAM

Laila sa...

Du kommer att vara dyngtrött! Vila och hämta igen dig du!
Tack gulle dig för att du köpte stämplarna till mig. ♥ Dom som jag då egentligen hade tänkt att köpa själv... Om jag nu hade lyckats egentligen. För det var ju tänkt att jag skulle jobba och inte stå i kö precis. Jäkla förkylning! :-(

Anonym sa...

Oj vilken aktiv helg du haft. Tror nog du sover gott i kväll

PS. det var inte min pappa som gått bort utan en väns

kram am

Annika sa...

OJ! Det var en helg som heter duga det! Tror att du behöver sova ett dygn extra denna vecka... :-) Ha det gott! Kramis!

Miapuh sa...

Tjenare stumpan!
Nu går la du upp o jag går o lägger mig.. Tack för i fredags :) o tack för shoppingen hihi..
Har postat söta nallen till dig
Nu försöka sova en sväng sen upp o ringa MAgnolia, asså jag hoppas för deras skull att de har ett himla bra svar på mina frågor..
Hörs vid 9
kramis kramis Mia & hajarna

Koy sa...

Självklart var det jättetrevligt att träffa dig och Marie !
Synd att ni behövd åka så snart bara!

Du verkar var en hetjäck tjej Karin !
Hoppas resan gick bra. Tack för ett trevligt Sms med. Hoppas du fick mitt svar?

Kramis