måndag 15 oktober 2007

Lite kort som jag skapat under helgen...

Det här kortet fick jag idén till igår då jag spejade in på olika hemsidor för att få någon idé till ett kort.
Kortet är helt färglagt med distresser. Det gul-orangea på kortet är en och samma distressfärg som jag bara har använt mer eller mindre vatten till.
Kanterna är chalkade med 3bruna nyanser av "kattögat"
Det här kortet är gjort av 5 olika stämplar som jag har maskerat för att få dem på rätt ställen. Trädet är gjort av en stämpel som bara är en kvist egentligen.

Så var det då dax för min svägerska att fylla år... Jag var så gott som färdig med kortet då jag bara skulle sätta dit en fin textstämpel... Vad händer?! Jo, precis då jag stämplat så ser jag att det inte är en grattisstämpel utan en bröllopsstämpel... Tror ni jag blev irreterad eller?! *ler* Så det var bara till att börja om igen... *fniss* Och denna gång så visste jag att det var en grattisstämpel... Men tror ni inte att jag lyckades sätta stämpeln upp och ner?! Joo... Se nere i det högra hörnet!!!
Så det var bara till att reparera skadan med att stämpla runt bilden istället *skratt*
Sååå typiskt mig *ler*

Är dock nöjd med resultatet!
Kram så länge!
Karin


5 kommentarer:

Lotta sa...

Hallå!

Gillar dina färgnyanser - de är så harmoniska.
Så typiskt att det ska bli fel när man sitter och försöker få till ett snyggt kort. Men som tur är så blev det ju bra resultat ändå och nu har du ju flera extra kort.

Kram

Virrhönan sa...

Oj så mycket fint
ibland blir de bästa alstren skapade då man måste rätta till misstagen för då får man verkligen tänka till och klura fram smarta lösningar

Kram

Miapuh sa...

Tjoho polarn! :D

Läget? wow superfina kort, diggar färgläggningen på lille Agneskortet, fint fint.. Du får lära mig snällllllla, jag skall med testa maska nån gång, =)
Kursen i går var UNDERBAR
hur mås idag?
kramis o de små gossarna hälsar

Sollan sa...

WOW! Härligt att se dina snygga alster! Kanonfina kort. Ja, ska det strula så ska det väll göra det ordentligt.
Kram

Anonym sa...

Oj vad produktiv du har varit. Det är ju av misstagen man lär sig och ibland kan ett misstag bli succé!:)

Hoppas du får en bra helg.
kram från hon med attityd! ;-)