söndag 1 april 2007

En dag med Laila och Fredrik!






Hej och hallå!

Dagen blev inte som den var tänkt... Skulle ha tagit det lugnt mest. Men så kommer det ett litet kort sms från min vän Laila...

"Har du några roliga förslag på vad Fredrik och jag ska hitta på idag? Min karl jobbar och lite kallt för beachen..."

Jag hörde med Robert om det var okey att hitta på någonting med Laila och det var inga som hellst problem! :)

Så jag ringde Laila och frågade om hon hade lust att åka ut till Fjärilshuset i Hagaparken med mig och tjejerna.
Varför inte sa hon och iväg vi for... Inte Amanda dessvärre, då hon fick ont i vristen. Hon var bra besviken att hon inte kunde följa med :(
Men jag sa att vi fick åka dit någon annan gång oxå, och då blev det en något gladare min :)

Det var ett strålande väder idag och härligt att få träffa både Laila och lilla yrvädret Fredrik.
Tyvärr så missade jag att ta med mig kameran, men jag hade min mobil med kamera, så den fick duga...
Här ser ni en otroligt vacker blå fjäril som var stor som bara den. Även de fjärilarna till höger var otroligt vackra. Jag missade dock att fota då de bredde ut vingarna!
Men de satt still på apelsinbiten hela tiden som jag stirrade på dem, och det var ett tag *ler*
Men gu' så varmt det var där... Fick ta av mig min långärmade tröja och gå i T-skirt, men jag svettades ändå som en gris...
Sedan blev det glass i solen utanför. Härligt med denna vårvärme som sköljer över oss. Josefin blev dock lite frusen på benen, så hon fick låna Lailas tröja, som var en aning stor åt henne. (Hon såg ut som ett blått skogsmonster *ler*)
Dagen tillsammans avslutade vi vid Lötsjön i Sundbyberg. Där finns det fullt av fåglar som jag och barnen matade. De tog till och med kexen ur handen på oss. Två svanar fann oss och de var otroligt vackra och ståtliga. Fick faktiskt en fin bild på den ena av de tu.
Jag kom hem helt slut! Så inte blev det någon hemmagjord mat inte, utan det blev mat ifrån Sibylla idag.
Gott det oxå *ler*
Kram och adjö för idag!

1 kommentar:

Annika kort & gott sa...

Det var en riktigt härlig dag ni haft och visst är det här vårvädret som gjort för att vistas utomhus!

kram Annika