måndag 7 maj 2007

Godmorgon i molndimman!

Idag tog jag på mig lite extra kläder... Det är lite småkyligt ute må jag väl påstå!
Men så länge man är välklädd så är det lite småhärligt ute faktiskt. Känns friskt på något sätt! *ler*

Igår var jag iväg till Skolan för att träffa mina kurskamrater. Vi satt och fikade och delade med oss av våra erfarenheter från praktikplatsen.
Riktigt trevligt var det!

Yvonne hade med sig sina två döttrar som sprang omkring. Härligt med lite liv och rörelse. Yngsta dottern fick låna min badge (passerkort med foto) då hon börjat ledsna på att bara springa omkring...
Dessvärre sprang hon omkring och visade upp min badge för alla som satt kring bordet samtidigt som hon hela tiden sa "Titta"...
*skratt*

Vi fick se våra tentor...
Min lärare kom fram till mig, såg på mig och så frågade han... "Vad hände?? Var det inte din dag?"
Ööh, jag förstog ingenting... Trodde att jag fått Godkänttentan...
"Nåja, du fixar det nästa gång!" Säger han...

Jag frågade då om jag inte fått G på tentan... "
Joo", sa han!
"Men jag vet att du kan bättre, trodde att du skulle få full pott. På lektionerna så syns det att du ju kan det här..."

Jag vet att jag kanske kan det här, men jag får panikångest inför prov... Någon som känner igen sig?!
Samtidigt så är det väl bra att man kan det även om man skriver dåligt på tentan...

Blev i alla fall glad över att han tror på mig, då jag själv inte gör det. Men det är ju det här med självkänsla och självförtroende... Sådant som jag saknar!
Men, men!
Sådan är jag!

Det jag vet till 100% att jag kan det är att massera. *skratt* kanske inte mycket att vara stolt över, men det är jag faktiskt!

Ha en underbar dag i det kyliga vårvädret och blås inte bort ;0)

Kramiz Karin

3 kommentarer:

Laila sa...

Usch ja, prov... *ryser vid blotta tanken* Jag hade alltid ont i magen inför proven både i skolan och på Komvux! Men kör så det ryker, Karin. Så länge du går igenom med G och klarar dig från omtenta så är allt bra. Sen kommer ju så mycket mer när man arbetar med det och kan få ner det mer konkret.

netha sa...

Oh, vad underbart och må så där härligt bra, även fast våren blev kallare så är det ju fortvarande vår. :-)
Jag ändrade i min text, när jag läste om det så insåg jag att man trodde det var jag som skulle göra en massa naturbehov. :-)
kramis

Anonym sa...

Halloj där ! Nu har jag hittat hit också ! Fin blogg och vilka fina kort du har gjort ! Du kan gärna komma och masser mig några timmar, skulle jag behöva...*trött kropp*
kram monika